קניית שם דומיין ("שם מתחם" בעברית) היא אחת מן הפעולות המשמעותיות ביותר אותן יהיה עליכם לבצע בתוך בעלי אתר אינטרנט. הדומיין ייקבע כיצד הגולשים יוכלו לגשת אל האתר שלכם ומה יוצג בכותרת חלון הדפדפן בעת שהגולש יצפה בו.
לדומיין ממותג שנושא את שם החברה עדיין יש מספר יתרונות משמעותיים :
הוא יוצר רושם חיובי על הגולש שמתרשם מכך שהדומיין נבחר בקפידה ולא כלאחר יד
ישנן עדויות לכך שקישורים מאתרים אחרים שנושאים את שם הדומיין נחשבים לקישורים בטוחים יחסית שלא ייפגעו בקידום שלכם, וככל שהדומיין אלגנטי יותר, כך הסיכוי שיקשרו אליו בצורה זו גדל.
כאשר אתם רושמים את שם הדומיין, אתם למעשה מונעים מהמתחרים שלכם או מי שרוצה לרכב על המוניטין שלכם, לעשות בו שימוש.
גם אם המשתמשים כבר פחות מקלידים כתובות בדפדפן כמו שהיה בעבר, הדפדפן עדיין זוכר את האתרים האחרונים שהגולש ביקר בהם, וכך הגולש צריך לזכור רק את האות הראשונה או 2-3 האותיות הראשונות של הדומיין כדי להגיע לאתר. לכן, לדומיין שקל לזכור אותו יש יתרון מהבחינה הזו.
כלל הזהב הוא שהדומיין צריך להיות קצר וקולע. אם הדומיין ארוך מדי או קשה לזכור את האיות שלו, מוטב להשתמש בראשי תיבות. בנוסף לכך, רצוי להימנע משימוש במקפים (-) שיכולים לבלבל את הגולשים או לרשום שתי גרסאות שונות : אחת עם מקף ואחת בלי מקף.
בעבר היו שתי סיומות עיקריות שהיו רלוונטיות לישראלים : סיומת .com עבור אתרים באנגלית (גם אם אלו היו שייכים לישראלים) וסיומת .co.il או .org.il עבור אתרים ישראלים. היום הדברים מעט שונים ולשוק נכנסו שני סוגים עיקריים של סיומות חדשות :
א.סיומות בעברית (האתר-שלי.קום)
ב.סיומות בינלאומיות שבדרך כלל מתייחסות לסוגים ספציפיים של אתרים. לדוגמה, אתרי נסיעות .travel , .rest למסעדות, .fly לחברות תעופה, .help ו – .how לאתרי מדריכים וכך הלאה. את הרשימה המלאה של הדומיינים אפשר לראות באתר רשם הדומיינים העולמי.
כמו כן, ישנם דומיינים בעברית חלקית שבהן השם הפרטי הוא עם תווים בעברית, למשל : .co.ilהאתר-שלי
באופן כללי, הסיומות העיקריות שציינו בתחילה הן עדיין הסיומות המוכרות והזולות ביותר, כך שאין סיבה לא להשתמש בהן. עם זאת, במקרה ובו רוצים לפרסם מוצרים ספציפיים שלא רוצים לשבש את השם שלהם בכתיב לועזי או שהדומיין אותו רוצים תפוס, בהחלט אפשר לשקול להשתמש באחת מן הסיומות האלטרנטיביות, רק חשוב לזכור שהן עלולות להיות יקרות יותר.
בנוסף לזאת, לסיומות שכוללות תווים בעברית כבר אין יתרון כל כך משמעותי במנועי החיפוש כפי שהיה להן בעבר, כך שאין סיבה מיוחדת לרכוש דומיין ישראלי רק בשביל הקידום של האתר במנועי החיפוש ולמען האמת, למשתמשים גם הרבה פחות אינטואיטיבי להקליד אותן כמו את הסיומות הרגילות…
כאשר ניגשים לרשום את הדומיין, חשוב מאוד שבעלי הדומיין יהיה הבעלים הנוכחיים של האתר ולא מי שבנה אותו. הסיבה לכך היא שאם בשלב כלשהו, בעל האתר יירצה לעבור לחברת בניית אתרים אחרת, הוא עלול לגלות שמסובך מאוד לבצע העברת בעלות ובמקרים קיצונים, ייתכן שחברת בניית האתרים תשתמש בכך על מנת לנסות ולהמשיך לקשור אותו אליה. למעשה בדיוק על מנת להתגבר על הקושי הזה, ישנו מקום מיוחד בעת רישום הדומיין בו רושמים את פרטי המנהל הטכני של הדומיין אליו פונים אם יש בעיה בחיבור של הדומיין לאתר.